05
Nov

‘Coaching în inovare’ pentru liderii români

Fără inovație companiile nu pot supraviețui pe o piață competitivă.

Viziunea și „De ce”-ul liderilor stimulează creativitatea și inovația în organizații.
O viziune măreață, mai mare decat ceea ce este posibil a se realiza la momentul respectiv și care să impacteze lumea, să includa și pe alții, stimuleaza centrul motivațional din creier și duce la activarea stării de geniu a creierului.
„De ce”-ul (sau „valorile” – în coaching) este foarte important deoarece furnizează energia necesară pentru a schimba eventulalele convingeri care ne-ar limita acțiunile.
Principala valoare a liderilor inovatori este pasiunea. „Urmează-ți inima!” este sfatul lui Steve Jobs, „Urmează-ți fericirea!” spune Joseph Campbell.
Contribuția la evoluție, excelența, simplitatea și respectul față de valorile clientului sunt alți piloni pe care liderii inovatori își clădesc afacerile.
Viziunea și emoțiile generate de aceste valori, susținute de credința că transpunerea viziunii în realitate este posibilă, creează o stare de neurocoerență a creierului, starea de flux, care este starea cea mai puternică a creierului, starea generatoare de măiestrie și genialitate.
Atunci când creierul este stimulat de ceea ce ne place și de ceea ce este cu adevărat important pentru noi se descarcă neurotransmițători (dopamina), ce produc o creștere a conștientizării și a creativității, favorizând în acest fel inovația.
Inovația este diferită de creație și de invenție. Diferența constă în crearea unui produs/serviciu/metode noi care duce la progres. Fără progres nu putem vorbi de inovație, ci doar, cel mult, de invenție.
„Cu ce putem contribui la progresul clienților noștri?” este întrebarea la care orice lider dintr-o organizație competitivă este provocat să răspundă.
De asemenea, „Cum poate produsul/serviciul nostru să ofere cea mai plăcută experiență clienților?”, „Ce contează cu adevărat pentru clienții noștri, dincolo de CA si ROI?”
Pentru a răspunde însă la aceste întrebări este nevoie de a crea un raport profund și autentic cu clienții, astfel încât să putem afla care sunt nevoile și valorile lor, uneori poate chiar înainte ca ei înșiși să și le definească. Este important ca valorile clienților și valorile noastre să fie compatibile, pentru a accesa împreună, fără nici un fel de rezistențe, câmpul comun al tuturor potențialităților, din care emerg firesc toate resursele necesare împlinirii viziunii propuse și chiar mai mult decât atât.
„Voi nu ați venit pe acest pământ ca să supraviețuiți. Sunteți aici pentru a face lumea să trăiasca mai profund, cu o perspectivă mai bogată, o atitudine optimistă și aspirații de realizare. Sunteți aici pentru a înfrumuseța lumea și dacă uitați această misiune, veți sărăci.“ (Woodrow Wilson)